دنیای استایل

نکات مهم شستن مانتو

نکات مهم شستن مانتو مجلسی

 

نکات مهم شستن مانتو از مسائلی است که بعد خرید مانتو به آن توجه می کند.

شاید شستن مانتو مجلسی کار ساده ای به نظر برسد، اما نکات مهمی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که مانتو مجلسی در شرایط خوبی شسته می شود و برای مدت طولانی دوام می آورد.

در این مقاله به نکات مهم شستشوی مانتو مجلسی می پردازیم.

 

توجه به برچسب مشخصات مانتو مجلسی

در مرحله اول، مهم است که برچسب مشخصات روی مانتو مجلسی را قبل از شستن آن بررسی کنید.

آن برچسب دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه شستشو، از جمله دمای آب و اینکه آیا می‌توان آن را به وسیله ماشین لباسشویی شست و همینطور نوع پارچه ارائه می‌دهد.

پیروی از این دستورالعمل ها بسیار مهم است زیرا می تواند از جمع شدن یا آسیب دیدن مانتو مجلسی در طول فرایند شستشو جلوگیری کند.

 

توجه به جنس پارچه مانتو مجلسی

اگر مانتو مجلسی از پارچه ظریفی مانند پشم یا ترمه تولید  شده است، بهتر است به جای استفاده از ماشین لباسشویی، آن را با دست بشویید. شستشوی دستی با پارچه های ظریف، بهتر است و می تواند به حفظ کیفیت آنها کمک کند.

برای شستشوی دستی یک مانتو مجلسی، سینک یا لگن را با آب ولرم پر کنید و مقدار کمی ماده شوینده ملایم به آن اضافه کنید. مانتو را به آرامی در آب هم بزنید و مراقب باشید که با ملایمت و آرامش  این کار را انجام دهید.

در ادامه نکات مهم شستن مانتو را بررسی می کنیم

 

جنس پارچه مانتو

بهترین جنس پارچه مانتو مجلسی

 

استفاده از مواد شوینده ملایم

اگر مانتو مجلسی را می خواهید با ماشین لباسشویی شستشو دهید، استفاده از  چرخه ملایم و آب سرد برای جلوگیری از آسیب به پارچه مهم است.

از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و از افزودن هرگونه نرم کننده یا سفید کننده پارچه خودداری کنید.

هنگام انتخاب دور ماشین لباسشویی، یک چرخه ظریف یا ملایم را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که مانتو در معرض هم زدن شدید قرار نمی گیرد.

 

خشک کردن مانتو مجلسی

پس از شستن  مانتو مجلسی، مهم است که آن را به درستی خشک کنید. از قرار دادن مانتو در خشک کن خودداری کنید، زیرا حرارت زیاد می تواند به پارچه آسیب برساند و باعث چروکیدگی شود. در عوض، مانتو مجلسی را روی یک سطح صاف قرار دهید.

 

خشک کردن مانتو

نحوه خشک کردن مانتو

اتو کردن مانتو مجلسی

بعد از خشک شدن مانتو مجلسی، ممکن است که به اتو کشیدن نیاز داشته باشد.

اتو کردن مناسب مانتو مجلسی از جمله موارد مهم در  حفظ شکل و زیبایی پارچه های مانتو است. اما برای اتو کردن مناسب، باید توجه به چند نکته داشت.

اولین نکته درباره اتو کردن مناسب مانتو مجلسی، انتخاب دمای مناسب است. برای این کار، باید با توجه به نوع پارچه و دستورالعمل های روی برچسب پارچه، دمای مناسب را انتخاب کرد. در صورتی که دمای اتو زیاد باشد، ممکن است پارچه مانتو خراشیده شود و در صورتی که دمای اتو کم باشد، مانتو به درستی از چین و چروک‌های خود رها نمی‌شود.

دومین نکته درباره اتو کردن مناسب مانتو، مرطوب کردن مانتو مجلسی است.

سومین نکته، شیوه اتو کردن است. برای اتو کردن، بهتر است از  به صورت مستقیم به سمت پایین اتو کنید. در صورتی که از حرکت‌های پایین به بالا و چپ و راست برای اتو کردن استفاده شود، ممکن است باعث حروف‌چینی و ناهموار شدن پارچه شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید مانتو مجلسی خود را به درستی اتو کرده و از زیبایی آن لذت ببرید و قطعا شستن مانتو جواهردوزی شده گل مشکی باچالش هایی رو به رواست که این نکات می تواند به شما کمک نماید.

 

 

اتو کردن مانتو

نحوه اتو کردن مانتو

 

 

 

سوالات متداول

  1. آیا می توان مانتو مجلسی را به وسیله ماشین لباسشویی شستشو کرد ؟

اینکه آیا می توانید مانتو مجلسی را در ماشین لباسشویی بشویید یا نه بستگی به دستورالعمل برچسب لباس دارد. برخی از مانتوها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند در حالی که برخی دیگر به مراقبت های ویژه مانند خشکشویی یا شستن دستی نیاز دارند.

 

2. مانتو مجلسی در چه دمایی باید شسته شود؟

باز هم، این بستگی به دستورالعمل برچسب مانتو دارد. با این حال، برای اکثر مانتو ها، شستن آنها در یک چرخه ملایم با آب خنک یا ولرم توصیه می شود.

از آب داغ استفاده نکنید زیرا ممکن است به پارچه آسیب برساند.

 

3. آیا می توان مانتو مجلسی را با لباس های دیگر بشوییم؟

به طور کلی شستن مانتو مجلسی با لباس های دیگر توصیه نمی شود، به خصوص اگر از مواد ظریف ساخته شده باشد. شستشوی جداگانه آن به جلوگیری از هرگونه آسیبی که ممکن است در طول فرآیند شستشو رخ دهد کمک می کند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
} if ( function_exists( 'woodmart_generate_posts_slider' ) ) { echo woodmart_generate_posts_slider( //phpcs:ignore. array( 'title' => esc_html__( 'Related Posts', 'woodmart' ), 'blog_design' => 'carousel', 'blog_carousel_design' => 'meta-image' === $design ? $design : 'masonry', 'el_class' => 'related-posts-slider', 'slides_per_view' => 2, 'parts_title' => woodmart_get_opt( 'parts_title', true ), 'parts_meta' => woodmart_get_opt( 'parts_meta', true ), 'parts_text' => woodmart_get_opt( 'parts_text', true ), 'parts_btn' => woodmart_get_opt( 'parts_btn', true ), ), $query ); } } ?>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *