دنیای مد

اتو کردن لباس های مجلسی

اتو کردن لباس های مجلسی

اتو کردن لباس های مجلسی یکی از دغدغه های خانم ها بعد از شستن لباس مجلسی می باشد.

بسیاری از افراد به نحوه اتو کردن لباس مجلسی توجهی نمی کنند و به همین دلیل با اتو کردن غیر اصولی باعث کوتاه شدن عمر لباس می شوند، اگر قصد دارید با اتو کردن اصولی و صحیح جذابیت استایل خود را بیشتر کنید این مقاله مخصوص شماست.

 

اتو کردن لباس مجلسی خیس

اتو کردن لباس های خیس می تواند یک اقدام خطرناک باشد.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که اتو کردن لباس‌های خیس به خلاص شدن سریع‌تر از شر چین و چروک‌ها کمک می‌کند، حقیقت این است که در واقع می‌تواند به لباس شما آسیب برساند.

یکی از خطرات اتو کردن لباس های خیس این است که رطوبت می تواند به الیاف پارچه آسیب برساند. اتو کردن لباس‌های خیس می‌تواند یکپارچگی ساختاری پارچه را تضعیف کند و باعث پاره شدن، ساییدگی یا خارج شدن شکل آن شود.

مخصوصا اگر با پارچه های ظریفی مانند ابریشم یا کتان سروکار دارید که به راحتی در اثر گرما و رطوبت آسیب می بینند. به طور کلی، اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که با اتو کردن لباس های خیس، فرآیند اتو سریع تر می شود اما به طور کلی ایده خوبی نیست.

در ادامه نکات بیشتری در مورد اتو کردن لباس های مجلسی را بررسی می کنیم.

 

 قرار دادن دمای اتو در کمترین حالت

برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس های مجلسی، تنظیم دمای اتو روی کمترین میزان توصیه می شود. بسیاری از انواع پارچه های مورد استفاده در لباس ها مانند ابریشم، پارچه ابریشمی و ارگانزا به حرارت زیاد حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد اتو به راحتی می توانند بسوزند یا تغییر رنگ دهند.

تنظیم دمای پایین در اتو معمولاً بین 250 درجه فارنهایت تا 275 درجه فارنهایت (121 درجه سانتیگراد تا 135 درجه سانتیگراد) است.

این محدوده دما برای اکثر پارچه های ظریفی که معمولا در لباس استفاده می شود مناسب است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که برخی از پارچه ها، مانند مخلوط های پلی استر یا پنبه، ممکن است به دمای کمی بالاتر نیاز داشته باشند، اما همیشه بهتر است قبل از اتو کردن، برچسب لباس مجلسی را بررسی کنید.

شرایط مناسب برای اتو کردن

دمای اتو در کمترین حد

 

پشت و رو کردن لباس مجلسی

یکی از توصیه‌های رایج برای اتو کردن لباس‌ها این است که قبل از شروع لباس، آن‌ها را به سمت بیرون برگردانید.

این موضوع به این دلیل است که قسمت جلویی و پشتی لباس ها اغلب از پارچه های مختلف ساخته می شوند یا دارای روکش های متفاوتی هستند که می توانند واکنش های متفاوتی به گرما و فشار نشان دهند.

قسمت جلویی لباس معمولاً طرفی است که هنگام پوشیدن آن‌ها نمایان می‌شود و ممکن است دارای تزئینات یا طرح‌هایی باشد که باید هنگام اتو کردن محافظت شوند.

به عنوان مثال، اگر یک پیراهن با طرح چاپ شده در جلو را بدون چرخاندن آن به بیرون اتو کنید، گرما و فشار اتو می تواند باعث ترک خوردن یا کنده شدن طرح شود.

به همین ترتیب، اگر لباسی را با پولک های جلویی اتو کنید بدون اینکه آن را از داخل بچرخانید، پولک ها ممکن است آسیب ببینند یا تغییر رنگ دهند.

قطعا اتو کردن لباس مجلسی خصوصا لباس مجلسی ملیله دوزی آبی طرح ماهی هم سخت می باشد که این نکات می تواند به بهتر اتو کردن آن کمک کند.

 

توجه به الیاف پارچه لباس مجلسی

اولین کاری که باید قبل از اتو کردن انجام دهید این است که برچسب لباس را بررسی کنید.

این به شما ایده می‌دهد که از چه دمایی باید استفاده کنید و همچنین دستورالعمل‌های خاصی برای اتو کردن پارچه. اگر برچسب گم شده یا ناخوانا است، می توانید یک جستجوی آنلاین انجام دهید تا در مورد پارچه و نحوه اتو کردن اطلاعات بیشتری به دست آورید.

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام اتو باید به آن توجه کنید، الیاف پارچه است. الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان و پشم معمولاً نسبت به الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون در برابر حرارت مقاوم‌تر هستند.

این بدان معناست که هنگام اتو کردن الیاف طبیعی می‌توانید از دمای بالاتری استفاده کنید بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.

نوع الیاف لباس مجلسی

الیاف لباس مجلسی

 

جمع بندی و نتیجه گیری

اتو کردن لباس می تواند یک فرایند ساده باشد البته اگر چند نکته ساده را اجرا کنید. ابتدا مطمئن شوید که اتوی شما بر اساس نوع پارچه لباستان روی دمای مناسب تنظیم شده است. با قرار دادن لباس روی میز اتو و صاف کردن هر گونه چین و چروک شروع کنید.

اتو را برای مدت طولانی روی یک نقطه قرار ندهید زیرا ممکن است به پارچه آسیب برساند. پس از اتمام اتو کردن، لباس خود را آویزان کنید تا از ایجاد چین و چروک جدید جلوگیری کنید.

 

سوالات متداول

  1. چگونه از ایجاد آثار اتو روی لباسم جلوگیری کنم؟

قبل از اتو کردن، از یک پارچه پرس استفاده کنید یا یک حوله نازک روی لباس خود قرار دهید. این کار به توزیع یکنواخت گرما و جلوگیری از ایجاد آثار اتو کمک می کند.

 

2. آیا می توانم لباسی را که هنوز مرطوب است اتو کنم؟

به طور کلی توصیه نمی شود لباس را در حالی که هنوز مرطوب است اتو کنید زیرا این کار می تواند باعث ایجاد لکه آب یا آسیب به پارچه شود.

همیشه قبل از اتو کردن لباس خود را کاملا خشک کنید.

3. هر چند وقت یکبار باید لباسم را اتو کنم؟

این بستگی به این دارد که چقدر از لباس استفاده می کنید و چقدر چروک شده است. به عنوان یک قاعده کلی، ایده خوبی است که قبل از هر پوشیدن لباس خود را اتو کنید تا مطمئن شوید که در بهترین فرم خود قرار دارد.

 

 

 

1/5 - (1 امتیاز)
} if ( function_exists( 'woodmart_generate_posts_slider' ) ) { echo woodmart_generate_posts_slider( //phpcs:ignore. array( 'title' => esc_html__( 'Related Posts', 'woodmart' ), 'blog_design' => 'carousel', 'blog_carousel_design' => 'meta-image' === $design ? $design : 'masonry', 'el_class' => 'related-posts-slider', 'slides_per_view' => 2, 'parts_title' => woodmart_get_opt( 'parts_title', true ), 'parts_meta' => woodmart_get_opt( 'parts_meta', true ), 'parts_text' => woodmart_get_opt( 'parts_text', true ), 'parts_btn' => woodmart_get_opt( 'parts_btn', true ), ), $query ); } } ?>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *